پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112165
مراسم برائت از مشرکين در عرفات برگزار مي‌شود
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 946

«سيد محمدجواد رسولي محلاتي» سفير جمهوري اسلامي ايران در رياض در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس به ديدار اخيرش با «بندر حجار» وزير حج عربستان سعودي اشاره کرد و گفت:در اين ملاقات امور مربوط به مراسم حج سال‌ جاري به خصوص حجاج ايراني مورد بحث و بررسي قرار گرفت و طرفين بر برگزاري هر چه باشکوه‌تر حج توأم با نظم و آرامش تأکيد کردند.

وي افزود: ضمنا در اين ملاقات مقرر شد همچون سال‌هاي گذشته مراسم برائت از مشرکين در سرزمين عرفات برگزار و چهار مراسم دعاي کميل ( 2 شب جمعه قبل از مراسم حج براي مدينه اولي‌ها و 2 شب جمعه پس از انجام مراسم حج براي حجاج مدينه دوم) برگزار شود.

سفير ايران ادامه داد: در اين جلسه وزير حج عربستان به توصيه‌هاي پادشاه و مسئولان ذيربط سعودي براي ارائه هر چه بيشتر تسهيلات به حجاج تمامي کشورهاي اسلامي اشاره و بر اهتمام اين کشور نسبت به برگزاري منظم و توام با آرامش حج سال جاري تأکيد کرد.

رسولي محلاتي خاطرنشان کرد: در اين جلسه ما نيز با توجه به شعار همبستگي و وحدت اسلامي که به عنوان شعار حج سال جاري از سوي نماينده مقام معظم رهبري و سرپرست حجاج ايراني تعيين و نامگذاري شده، حج را فرصت مغتنمي براي تحقق اين همبستگي و وحدت اسلامي در سايه همکاري‌هاي مشترک بين کشورهاي اسلامي در مقابله با عناد و دشمني مستکبران و دشمنان اسلام تلقي کرده و بر اهميت اين همکاري‌ها تأکيد کرديم.

وي ادامه داد: در اين جلسه وزير حج عربستان توضيحات جامعي در زمينه توسعه 400 هزار متر مربع زمين‌هاي اطراف حرم الهي و منا و عرفات ارائه و اعلام کرد که به دليل تخريب تعداد زيادي از هتل‌هاي اطراف حرم الهي، سهميه کليه کشورهاي اسلامي براي اسکان حجاج اين کشورها کاهش يافته و اميدواريم حجاج کشورهاي اسلامي محدوديت‌هاي ناشي از توسعه پروژه‌هاي در دست اجرا را درک کنند.

سفير ايران خاطرنشان کرد: وزير حج عربستان عنوان کرد که اين محدوديت براي آسايش و تسهيل تردد حجاج در نظر گرفته شده و شامل کليه کشورهاي اسلامي مي‌شود و اميدواريم با انجام اين اصلاحات و پروژه‌ها بتوانيم در سال‌هاي آينده سهميه کليه کشورها را براساس مصوبات سازمان همکاري‌هاي اسلامي افزايش‌ دهيم.


 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html